1-4-2014 - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van voetstappeninhetheiligeland2014 - WaarBenJij.nu 1-4-2014 - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van voetstappeninhetheiligeland2014 - WaarBenJij.nu

1-4-2014

Door: Liesbeth en Herman

01 April 2014 | Nederland, Veldhoven

Op een of andere manier voelt het vandaag zo, dat we onze eerste “echte” voetstappen in het heilige land hebben gezet. We zijn natuurlijk al een paar dagen in Israel, maar als je de dag besteed hebt in de Oude Stad van Jeruzalem, wordt daar toch iets wezenlijks aan toegevoegd.
Dan volg je immers op de voet de laatste dagen van Jezus leven.
Van de triomfantelijke intocht tot en met Zijn dood aan het kruis en de uiteindelijk verrijzenis. We zijn op de Olijfberg geweest hebben de Hof van Olijven bezocht. De eeuwenoude olijfbomen geven een geode indruk hoe het geweest moet zijn om daar te vertoeven.
Via de Leeuwenpoort stapten we in de wereld van de Oude stad. Met de hele groep liepen we de Via Dolorosa, door smalle straatjes in een drukke levendige stad, tot aan de Heilige Grafkerk. Grote aantallen groepen pelgrims waren met ons op stap. Dat levert toch een bijzondere sfeer. Op plekken onderweg werd gelezen, gebeden en gezongen in verschillende talen en met een andere religieuze achtergrond.

Zoals gezegd waren er heel veel mensen onderweg. Heel veel mensen en die drukte had vaak het gevolg dat voor je believing devotie en sereniteit het onderspit dolven. Met name bij de Heilige Grafkerk was dat het geval. Maar goed dat we net buiten de stadsmuren in een tuin met een oud leeg rotsgraf als dat van Jezus, onze viering konden houden.
Een absoluut hoogtepunt als het over sereniteit gaat.
Liesbeth en Herman.

• 01 April 2014 - 20:43

Jeanneke En Harry De Bot:

Ja, lieve Israëlreizigers, nu gaat mijn hart nog sneller kloppen als jullie het over Jeruzalem hebben en alles wat jullie daar mogen zien en beleven. We volgen jullie op de voet en daardoor beleven we onze reiservaringen weer helemaal opnieuw. Om nog iets dichterbij jullie te zijn, zijn wij van armoe maar vandaag ook naar het Heilg Land geweest, maar dan bij Nijmegen, het museum de Heilige Landstichting.
    Lieve allemaal, het ga jullie goed op jullie reis door het Heilig Land.........

Lieve Janny (Stam).....samen met Jeff heb ik jullie t/m gisteren gevolgd.....het maakt grote indruk op hem. Je krijgt de hartelijke groeten van hem.

• 01 April 2014 - 21:47

Mien...:

Hoi Zus, hier een klein berichtje van Mien uit Gendt!!mijn nieuwe huisje is geweldig, ben met Karin nu druk bezig te tuin in orde te maken het is een beetje een chaos, . Het is hier geweldig mooi weer , ik heb een heerlijk grote tuin en ben dan ook bijna de hele dag buiten...
    Is verder alles goed met jouw?? geen P.H.P.D.???

Lieve Janny, straks genieten wij ook een beetje mee , van jouw verhalen en Foto,s??
    Hartelijke groet en een dikke kus van je Zus!!

• 02 April 2014 - 02:36

Els Gorlee:

Beste reizigers,
    Heb met veel plezier jullie verslagen en indrukken gelezen.
    Vind het fijn om jullie zo te kunnen volgen.
    Nog een goede voortzetting van jullie reis en een voorspoedige terugreis.

• 02 April 2014 - 15:08

Frans En Corry Timmers:

Prachtig is hier de duiding van toepassing: dat gebied waar mensen zijn.... Ben dikwijls met mijn gedachte bij mijn broer, Leon. Met een stevige handdruk gegroet. Frans.

• 02 April 2014 - 18:54

Gijs En Hanneke Timmers:

Dag lieve Leon,
    Vandaag voor het eerst in jullie reisverslagen gelezen! Ik kan me een klein beetje voorstellen hoeveel indrukken er op jou afkomen. We willen even laten weten dat we veel aan je denken,

Liefs Gijs, Hanneke, Teun en Marijn, x

• 02 April 2014 - 23:00

Henk & Ellen Waarma:

Shalom pelgrims,

Fijn om een ervaring te lezen van pelgrims die voor de eerste keer met Myriam in Jerusalem hebben mogen lopen en dat zij al een hunkering hebben naar de plaatselijke vieringen zoals bij het lege rotsgraf.
    Wij zijn benieuwd naar jullie reportage en ervaringen. Als ik in jullie reisindeling lees ben ik meteen bij jullie, ik mag hopen dat jullie met hetzelfde virus besmet worden als Ellen en ik.

Geniet en beleef in alle volheid, Henk & Ellen Waarma.

PS. Laat aan Marieke en Rianne weten dat Willemien Habraken woensdag in het middaguur haar laatste adem heeft uitgeblazen, zie op dinsdagmiddag is bediend door pastor Wim en de uitvaart op woensdag 9 april zal zijn!
    Henk gaat zorgdragen dat alle parochieblaadjes van Mia en Marieke bezorgt gaan worden!