Vertrekdag - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van voetstappeninhetheiligeland2014 - WaarBenJij.nu Vertrekdag - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van voetstappeninhetheiligeland2014 - WaarBenJij.nu

Vertrekdag

Door: Marieke

28 Maart 2014 | Nederland, Veldhoven

Om 6.00 werden we op het kerkplein van de H. Jozefkerk verwacht alwaar we om iets over 6.00 uitgezwaaid werden door verschillende parochianen en oud Israelgangers. Op weg naar Schiphol en we kregen nog een zegenbede van Myriam. Rond 8.00 bij vertrekhal 3. Waar we eerst de ondervraging kregen. Echter viel dit reuze mee en werd er ons gevraagd waar we onze koffer hadden staan. Toen de koffers inleveren, door de paspoortcontrole en nog eventjes iets drinken en toen naar G2. Daar moesten we bijna alles uitdoen. Je kreeg een hele check en daarna zelfs nog gefouilleerd. Op een gegeven moment op weg naar het vliegtuig. Zagen we zelfs onze koffers nog erin gaan. We zaten direct achter de Business Class. Nou we hadden veel beenruimte, maar de stoelen waren niet echt berekend op stevige mensen. Op een gegeven moment kregen we heerlijk eten. We hebben geslapen, geschreven, naar buiten gekeken, waar we de ene keer land zagen en de andere keer water. Na 4,5 uur waren we in Israel. Uit het vliegtuig en door de paspoortcontrole en daar stond iemand van het reisbureau. Koffers van de band en toen konden we pinnen. Daarna op weg naar de bus waar we bijna 2 uur nog in moesten zitten om naar ons hotel te gaan aan het meer van Tiberias. We kregen onze sleutel en stickers (deze moesten we op de koffer plakken) Daarna eerst naar de eetzaal alwaar een heerlijke maaltijd stond. Denk dan aan soep, heerlijk bruin brood, salade’s en heerlijke toetjes. Daarna op weg naar de kamer. De koffer wat uitgepakt en spullen klaargelegd en o ja de klok alvast 1 uur vooruit gezet, want hier begint op vrijdag al de zomertijd. Nu is het tijd om te gaan slapen. Tot morgen.

• 28 Maart 2014 - 19:10

Conny:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en de eerste verhalen te lezen zijn. Heerlijk die toetjes hé ;)
    Ik ben benieuwd naar de verslagen, kijk er naar uit om jullie belevenissen in het Heilig Land te lezen

• 29 Maart 2014 - 19:17

Petra De Lepper:

Hallo allemaal (Sjannie)

Ik lees wel dat het een drukke dag geweest is afgelopen donderdag. De hele dag gereisd, wat zal dat vermoeiend zijn geweest. Hopelijk heeft iedereen een goede nachtrust gehad. Ik probeer jullie zo goed mogelijk te volgen. (mits het internet niet uitvalt).

Groetjes Petra de Lepper
    (moeder van Sjannie)

• 30 Maart 2014 - 19:47

Nel Sporen:

Hoi allemaal,fijn dat jullie ,n goede reis hadden,spannend op zo,n vliegveld,maar de eerste indrukken van Israél zijn prachtig.Je gelooft bijna niet,dat je er nu echt bent.Maar geloof me,het word nog mooier.Ik wens jullie ,n fijn verblijf en ,n hechte groep.Groetjes, Nel Sporen