28-3-2014 - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van voetstappeninhetheiligeland2014 - WaarBenJij.nu 28-3-2014 - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van voetstappeninhetheiligeland2014 - WaarBenJij.nu

28-3-2014

Door: Liesbeth en Herman

28 Maart 2014 | Nederland, Veldhoven

De eerste dag van onze reis in Israel en dus de kans op het opdoen van eerste indrukken en dat waren er wel een paar. Als je zoals wij, het meer van Galilea het centraal thema laat zijn, dan stel je vast dat het gebied een archeologische schatkamer is. Ga maar na: we bezochten Magdala waar de oudste synagoge (uit de 1ste eeuw) opgegraven is. We gingen naar Kafarnaum, de plaats waar Jezus gewoond heeft. We maakten de rust en de natuur mee op de plaats van de Bergrede.
Daarnaast is het gebied ook een spirituele schatkamer. Ga maar na: de verhalen horen op de locatie waar die zich hebben afgespeeld is heel bijzonder. Het verhaal van Maria Magdalena, van het huis van Petrus, de Bergrede, de wonderbare broodvermenigvuldiging. Ze krijgen een achtergrond en intensiteit die inspireert. Tot slot en zeker niet het minst belangrijk, is er de indruk dat onze groep naar elkaar groeit. Contactmomenten vermeerderen en verdiepen zich. De viering aan de oever van het meer was , ook in dat opzicht indrukwekkend.
Liesbeth en Herman

• 29 Maart 2014 - 13:03

Marie- José Kerkhof- Timmers:

Beste mensen,
    Samen beleven jullie deze mooie, indrukwekkende plaatsen met hun oude geschiedenis en we mogen als thuisblijvers mee lopen. Dat is heel bijzonder ! Dank je wel hiervoor!Goed te horen dat het ook echt samen is !
    Groeten aan allen, maar in het bijzonder mijn broer Leon.
    Ik wens jullie allen een prettige en goede voortzetting van jullie reis,
    Hartelijke groetjes, Marie- José

• 29 Maart 2014 - 17:25

Annet En Martine:

Hallo mama (Saapke),

Leuk om te lezen wat jullie beleven. Een hoop indrukken al dus!
    Geniet verder van al het moois!

Liefs Annet en Martine

• 30 Maart 2014 - 13:05

Lenie Van Doorn:

Wat fijn dat jullie het zo goed hebben samen.Dat meer van Galilea is ook een belevenis he?
    Het ligt er nog steeds met zijn oude geschiedenis in het water.

Groeten voor jullie allemaal,Lenie