5-4-2014 - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van voetstappeninhetheiligeland2014 - WaarBenJij.nu 5-4-2014 - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van voetstappeninhetheiligeland2014 - WaarBenJij.nu

5-4-2014

Door: Piet

Blijf op de hoogte en volg

05 April 2014 | Nederland, Veldhoven

Vanmorgen begonnen wij onze dagtrip met het bijwonen van het morgengebed in de Grote Synagoge, waar wij verrast warden door het mooie gezang van de voorganger. Hierna wandelden de “sterke” benen over de stadsmuur, terwijl de zwakkere een plekje in de zon zochten. Na een kort bezoek aan het cenakel en de kerk van de Dormitio reden wij naar Betlehem, passeerden zonder veel oponthoud de Palestijnse grens. Hier warden wij opgewacht door George, onze gids voor 1 dag.
Na een smakelijke stop in het “ St. George Restaurant” leidde hij ons door de geboortekerk, die zoals wij al eerder in Israel opmerkten in het bezit is van 3 religies. De Grieks-Orthodoxe, de Armeense en de Rooms Katholieke.
Een kerk gebouwd rond de “grot” waar Jezus geboren zou zijn. Gedeeltelijk in de steigers voor een restauratie. Er was een dienst aan de gang, waardoor wij niet bij de geboortegrot, in de crypte onder het altaar konden komen, Via een omweg konden wij dan via een kijkgaatje in de grot kijken.
Daarna was er een viering op de herdersvelden, waarbij goed te voelen was, hoe hecht onze groep geworden is. Na een visite aan de herdersgrotten keerden wij weer terug naar Jeruzalem.
Piet

  • 05 April 2014 - 21:31

    Lenie Van Doorn:

    Dit was weer een mooie dag voor jullie zeg!
    Vooral die dienst in de synagoge lijkt me heel apart.
    Jammer dat jullie niet naar beneden konden in de geboortekerk,maar die grot in het veld vond ik veel indrukwekkender.toen ik daar was.
    Ik reis iedere dag mee hoor,genieten jullie maar met zijn allen.

    Groetjes van Lenie

  • 06 April 2014 - 15:44

    Laura En Pieter:

    Hallo Iedereen,

    Leuk om al deze verhalen te lezen en te volgen waar jullie zijn. Sommige plekken zijn erg herkenbaar.
    Veel plezier daar en groetjes van ons allemaal.

    Laura en Pieter

  • 08 April 2014 - 17:31

    Huub:

    Jouw verhaal , Piet, brengt me naar mijn hoogtepunt tijdens onze reis in nov 2011 , de herdersvelden. Ik had toen echt het gevoel : "Hier is het bebeurd!". Bedankt.
    Een veilige thuiskomst voor jullie allen.
    Huub

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Veldhoven

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 April 2014

Terugkomst bij de H. Jozefkerk

10 April 2014

Terugkomst in Nederland

08 April 2014

8-4-2014

07 April 2014

Woestijn

06 April 2014

6-4-2014

Actief sinds 20 Dec. 2013
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 20615

Voorgaande reizen:

20 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: