5-4-2014 - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van voetstappeninhetheiligeland2014 - WaarBenJij.nu 5-4-2014 - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van voetstappeninhetheiligeland2014 - WaarBenJij.nu

5-4-2014

Door: Piet

05 April 2014 | Nederland, Veldhoven

Vanmorgen begonnen wij onze dagtrip met het bijwonen van het morgengebed in de Grote Synagoge, waar wij verrast warden door het mooie gezang van de voorganger. Hierna wandelden de “sterke” benen over de stadsmuur, terwijl de zwakkere een plekje in de zon zochten. Na een kort bezoek aan het cenakel en de kerk van de Dormitio reden wij naar Betlehem, passeerden zonder veel oponthoud de Palestijnse grens. Hier warden wij opgewacht door George, onze gids voor 1 dag.
Na een smakelijke stop in het “ St. George Restaurant” leidde hij ons door de geboortekerk, die zoals wij al eerder in Israel opmerkten in het bezit is van 3 religies. De Grieks-Orthodoxe, de Armeense en de Rooms Katholieke.
Een kerk gebouwd rond de “grot” waar Jezus geboren zou zijn. Gedeeltelijk in de steigers voor een restauratie. Er was een dienst aan de gang, waardoor wij niet bij de geboortegrot, in de crypte onder het altaar konden komen, Via een omweg konden wij dan via een kijkgaatje in de grot kijken.
Daarna was er een viering op de herdersvelden, waarbij goed te voelen was, hoe hecht onze groep geworden is. Na een visite aan de herdersgrotten keerden wij weer terug naar Jeruzalem.
Piet

• 05 April 2014 - 21:31

Lenie Van Doorn:

Dit was weer een mooie dag voor jullie zeg!
    Vooral die dienst in de synagoge lijkt me heel apart.
    Jammer dat jullie niet naar beneden konden in de geboortekerk,maar die grot in het veld vond ik veel indrukwekkender.toen ik daar was.
    Ik reis iedere dag mee hoor,genieten jullie maar met zijn allen.

Groetjes van Lenie

• 06 April 2014 - 15:44

Laura En Pieter:

Hallo Iedereen,

Leuk om al deze verhalen te lezen en te volgen waar jullie zijn. Sommige plekken zijn erg herkenbaar.
    Veel plezier daar en groetjes van ons allemaal.

Laura en Pieter

• 08 April 2014 - 17:31

Huub:

Jouw verhaal , Piet, brengt me naar mijn hoogtepunt tijdens onze reis in nov 2011 , de herdersvelden. Ik had toen echt het gevoel : "Hier is het bebeurd!". Bedankt.
    Een veilige thuiskomst voor jullie allen.
    Huub