1ste bijeenkomst als voorbereiding op onze reis. - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van voetstappeninhetheiligeland2014 - WaarBenJij.nu 1ste bijeenkomst als voorbereiding op onze reis. - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van voetstappeninhetheiligeland2014 - WaarBenJij.nu

1ste bijeenkomst als voorbereiding op onze reis.

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg

15 Januari 2014 | Nederland, Veldhoven

We werden om 8 uur in de St.Maartenkerk verwacht. Daar lagen de spullen van Myriam en Jannie van Israël al klaar. Wat mensen begroet en met anderen kennis gemaakt. Koffie en thee geschonken en daarna begroette Myriam ons met Shalom. Myriam stak de kaarsen aan van de 7-armige kandelaar, de Menora en hebben uit het liedjesboek Sjaloom gezongen. We hebben eerst een rondje van ons voorstellen gedaan en waarom je mee ging naar Israël. Ik vond het moeilijk om precies te vertellen waarom ik mee ga, omdat ik er een emotioneel gevoel bij heb, er een beetje as van mijn vader ( uitgestrooid door Marieke in 2010) in het meer van Galilea ligt.( dit heb ik niet verteld, het is geen geheim, maar vind/vond het heel moeilijk om te zeggen) Na jaren via de Sms (toen Marieke mee was) en de laatste 2 jaar via het weblog de reis naar Israël te volgen, vond ik dat er zelf ook naartoe wilde. Ik kreeg toestemming van de arts, wat ook fijn is. Ik wil graag al die plaatsen waar Jezus is geweest in Israël en de daarbij behorende verhalen die je op zondag in de kerk hoort nu in levende lijve zien.
Myriam leidde ons door de bijbel. We gaan samen op reis en de bijbel loopt als een rode draad door de reis.
We gaan ervoor dat we er in Israel voor en met elkaar zijn.
Myriam vertelde over Abraham, dat hij op weg ging naar het “Het Beloofde Land”. Sommige verhalen herkende ik, maar sommige ook niet. Net voor de pauze hebben we nog 3 nieuwe datums gepland voor de verdere voorbereiding. Na ongeveer een uur hadden we ff pauze en hebben we de mensen nog voorzien van koffie en thee en water. Iemand vroeg aan me of we 2 zusjes waren, Marieke en ik en je snapt dat ik de hele avond nog naast mijn schoenen heb gelopen. Een groot compliment voor me. Daarna ging het over de reis, de eerste 4 dagen. De plekken die we gaan bezoeken. De tweede dag bezoeken we oa Tabgha, van de wonderbare broodvermenigvuldiging. Marieke zegt dat ze nog precies de plek kan vinden waar zij opa en mijn vader heeft uitgestrooid. Daar willen we samen wel ff naar toe. Ff stil staan bij zijn leven, hij kwam ook heel graag in Israël. We kregen ook de mogelijkheid om vragen te stellen, vooral praktische vragen. Marieke en ik hebben wat gemaakt voor onze medepelgrims, het gedicht van in een Droom met voetstappen, als symbool als de voetstappen in het Heilige land. 4 mensen kregen iets anders, een speldje met een vis en een ander gedicht, omdat die van een eerdere reis al voetstappen hebben. Afgesloten met een lied. Daarna kon je nog fotoboeken kijken of vragen stellen of elkaar gewoon ontmoeten.
De volgende bijeenkomst is op 5 februari om 20.30 in de H. Jozefkerk.
Groetjes, Rianne
PS als je nog informatie over Israël voor jezelf wilt hebben, kun je
http://www.goisrael.nl/tourism_dnl/Paginas/default.aspx
Daar kun je ook brochures aanvragen als je wilt.

  • 16 Januari 2014 - 17:22

    Conny:

    Leuk om jullie hier te kunnen gaan volgen Rianne. Marieke weet al wat haar te wachten staat maar voor jou is alles nieuw. Als je net zo'n mooie reis gaat krijgen als ik in november heb gehad, dan gaat het helemaal goed komen. Er komt wel ontzettend veel op je af tijdens de reis.
    Veel plezier met de voorbereidingen.
    Groetjes,
    Conny

  • 16 Januari 2014 - 17:36

    Rianne:

    daarom zijn we met elkaar en voor elkaar. we gaan samen op reis. als de een het moeilijk heeft kan een ander hem/haar opvangen. ik heb er echt heel zin in.
    dikke knuffel, Rianne

  • 03 Februari 2014 - 10:39

    Henk Waarma:

    Henk&Ellen Waarma
    Wensen jullie een fijne voorbereiding, als groep pelgrims onderweg naar het land waar de voetsporen van Jezus nog daadwerkelijk zichbaar zijn. Voor de pelgrims die dat nog niet zien zal dat heel snel zichtbaar worden! Mocht jij deze ervaring nog niet in je hebben laat- het - je dan maar gewoon gebeuren. Het zal jou ook een ervaring worden die je niet graag had willen missen. Als wij weer een stukje evangelie horen in een viering staan we weer midden in onze reis van 2011.

    Henk & Ellen


  • 20 Maart 2014 - 19:12

    Tony Lenatti:

    Hallo allemaal,
    Ik ben Tony Lenatti, ik ben in 2008 met de eerste groep naar Israël geweest.
    Spannend allemaal, he? Ik weet wat jullie nu mee/doormaken.
    Iedereen een hele goeie vliegreis gewenst en een fantastisch verblijf in Israël.
    Geniet ervan.
    Vele lieve groeten Tony

  • 27 Maart 2014 - 18:40

    Mia Van Der Mierden:

    Lieve pastor Myrian ,Jannie ,Rianne,Marieke en Piet,en alle andere pelgrims.
    Van harte wil ik jullie een fijne gelukkige pelgrimstocht wensen.
    Groetjes veel liefs Mia xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Veldhoven

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 April 2014

Terugkomst bij de H. Jozefkerk

10 April 2014

Terugkomst in Nederland

08 April 2014

8-4-2014

07 April 2014

Woestijn

06 April 2014

6-4-2014

Actief sinds 20 Dec. 2013
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 20623

Voorgaande reizen:

20 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: