Nazareth - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van voetstappeninhetheiligeland2014 - WaarBenJij.nu Nazareth - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van voetstappeninhetheiligeland2014 - WaarBenJij.nu

Nazareth

Door: Cees

29 Maart 2014 | Nederland, Veldhoven

Vandaag 29 maart, hebben we Nazareth bezocht. Vroeg in de morgen reden we eerst naar Kana, waar Jezus zijn eerste wonder deed op een bruiloft. We bezochten de kerk die staat op de plaats waar deze bruiloft zou hebben plaatsgevonden. Daarna waren we in Zippori. De door de Romeinen gebouwde hoofdstad van Galilea. In de 8ste eeuw is deze stad verwoest door een aardbeving en nooit meer opgebouwd. Er zijn door archeologen schitterende mozaïeken blootgelegd. Jozef en later ook Jezus zouden in deze stad als bouwvakker gewerkt kunnen hebben.
In Nazareth bezochten we de St. Jozefkerk en natuurlijk de Aankondigingskerk. In deze moderne kerk zagen we veel afbeeldingen van Maria. Deze zijn geschonken door verschillende landen en altijd in de stijl van dat land.
Zo zie je een Japanse Madonna, maar ook een Maria gekleed als een Chinese Keizerin. De Nederlandse bijdrage, geen Madonna bestaat uit 2 bronzen deuren ontworpen voor de beeldhouwer Wil Steenbergen.
Laat in de middag stond er nog een bezoek aan de synagoge, thans kerk op het programma. Terwijl een bezoek aan de sjoek de dag afsloot.
Het was een schitterende, maar ook vermoeiende dag. Vanuit Tiberias, Shalom aan jullie allen.
Namens ons allen.
Cees

• 29 Maart 2014 - 19:23

Petra De Lepper:

Hallo allemaal

Als ik zo jullie verslagen lees, ben ik zeer benieuwd naar de foto's die jullie gemaakt hebben.
    De verslagen zijn al heel indrukwekkend.
    Geniet ervan en pas op elkaar.

• 29 Maart 2014 - 22:28

Julien Kips:

Ziet er allemaal interessant uit. Veel genoegen en een goede pelgrimage.

• 30 Maart 2014 - 16:59

Toos Schoemaker:

geweldig allemaal,geniet er ten volle van.

• 31 Maart 2014 - 10:59

Ria Versteijlen:

zal een hele grote belevenis zijn geweest om de stad Nazareth te bezoeken. En natuurlijk alles wat nog komen gaat. geniet ervan met volle teugen
    groetjes