8-4-2014 - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van voetstappeninhetheiligeland2014 - WaarBenJij.nu 8-4-2014 - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van voetstappeninhetheiligeland2014 - WaarBenJij.nu

8-4-2014

Door: Rianne en Marieke

08 April 2014 | Nederland, Veldhoven

Onze reis begint ten einde te lopen.
We hebben afgelopen nacht in een bedoeïentent geslapen, met zijn allen in een tent. Een paar in het eetgedeelte en er waren 2 diehards die buiten geslapen hebben en genoten van de sterrenhemel.
Na de uitleg over de rode wijn die op dit bedoeïenkamp werd gemaakt en natuurlijk geproeft door degene die dat wilde. Sommige vonden hem lekker, andere niet. Toen gingen er een heleboel naar bed.
met een enkele een gezellige avond van gemaakt. Peter kwam nog langs, die vroeger de jeeptour organiseerde.
Het was niet heel vroeg dat we in bed lagen, maar de meesten waren rond 6 uur weer op en dik aangekleed, soms een deken om, keken we naar de zonsopgang aan de rand van Remonkrater en dat was een mooi gezicht, stukje bij beetje zag je de zon een stukje hoger komen en toen de oranje bal de zon helemaal tevoorschijn kwam, was die ook zo hoger aan de hemel en je voelde de warmte al.
Na het ontbijt en alles mee genomen te hebben, zijn we in de bus gestapt om richting de bewoonde wereld te rijden. Velen hebben onderweg de ogen dicht gehad. Bij de koffiepauze onderweg warden ze weer wakker. We zijn naar Ne’ot Kedumim gereden om in een natuurpark kennis te maken met dieren en planten die ook in de Bijbel voor komen.
Veel gezien en gehoord, gecombineerd met teksten uit de Bijbel. We mochten Hysop met Sumak pletten. Dit mocht je in een zakje mee naar huis nemen en dan moest je alleen nog zout toevoegen. Je zag hier erg veel mooie bloemen.
Onderweg bij een tentje langs de weg op aanraden van Ihad gegeten, een broodje Falafal en het was heerlijk en niet duur.
Op naar Tel Aviv, je zag dat we de grote stad naderde, veel hoogbouw, druk met verkeer.
Op het Universiteitterrein van Tel Aviv, daar is ook het Diaspora Museum, dat is een museum waar je kunt zien over de verspreiding van de Joden over de hele wereld. Ook kon je naar Joodse muziek luisteren.
Om 16.00 u sloot het museum.
In de bus naar het hotel, het was al druk qua verkeer in Tel Aviv.
We kregen een welkomsdrankje in het hotel, en je kreeg je kaartje voor je kamer en stickers met je kamernummer om op je koffer te kleven, Dan konden ze je koffer voor je deur zetten, de code van de wifi.
De tijd gedood met de wifi en het internet.
Nadat de koffers er waren gedoucht en aangekleed.
Dadelijk nog het laatste avondmaal in Israël en ik denk dat we nog wel ergens gezamenlijk gaan zitten.
Morgen de echte laatste dag, of tenminste een gedeelte en dan terug naar Veldhoven en Eindhoven, vol met verhalen en foto’s om te delen. Het is ook leuk om de familie te zien.
Sjaloom,
Rianne en Marieke

• 08 April 2014 - 20:11

Conny:

Jullie reis zit er weer bijna om, wat gaat dat snel voorbij hé. Jullie komen terug met een hoofd vol belevenissen, avonturen, nieuwe ervaringen, gedachten enz. Ik hoop en denk dat jullie een fantastische reis hebben gehad. Alvast een goede vlucht en thuiskomst.

• 08 April 2014 - 20:53

Nel Sporen:

lieve mensen,na samen veel mooie dingen beleefd te hebben,zit het er bijna weer op.en té vlug,denk ik.Wij wensen jullie ,n goede vlucht en behouden thuiskomst.Ben heel benieuwd naar je belevenissen,Liefs,Nel Sporen

• 08 April 2014 - 21:05

Mia Van Der Mierden:

Dag allemaal.Nog een nachtje slapen,en dan gaan Jullie van de laatste dag van jullie mooie reis genieten,meschien gaan jullie nog naar het mooie plaatsje Jaffra daar hangt een sinasappelboom in een steen boven de weg en dan lopen jullie langs de zee er naar toe ,dus van Tel Aviv naar Jaffa en dan met de taxi terug,en dan zien wij jullie morgenavond weer in Veldhoven.Morgen een mooie dag goede reis en tot ziens in Veldhoven!

Groetjes veel liefs.
    Mia van der Mierden

• 08 April 2014 - 21:38

Jan En Wilhelmien Daamen:

Dag Leon
    We wensen jou en je medereizigers een goede reis naar huis toe.
    Met veel belangstelling hebben we jullie verhalen gelezen.
    Hartelijke groet
    Jan en Wilhelmien

• 08 April 2014 - 21:51

Marie- José Kerkhof- Timmers:

Beste mensen,
    Ik wil jullie allemaal bedanken , voor de mooie reisverslagen. Wat hebben jullie veel gezien en beleefd in een paar weken .Ik wens jullie morgen allemaal nog een fijne dag , een goede vlucht terug en een goede thuiskomst. Hartelijke groetjes, Marie- José

• 09 April 2014 - 09:47

Frans En Corry Timmers:

Beste allemaal en in het bijzonder mijn broer Leon. De pelgrim onderneemt zijn reis met een diepe overtuiging. Ziet het als zijn taak. En de beloning voor een goed volbrachte taak is...dat die volbracht is. Zonder andere te kort te willen doen, Leon met groot respect een warme omhelzing van je broer, Frans. De hartelijke groeten van Corry en Frans. Tot gauw!

• 09 April 2014 - 11:00

Lenie Van Doorn:

Wat fijn dat jullie zo genoten hebben met zijn allen.
    Ik hoor de vehalen wel als jullie weer thuis zijn .
    Voor nu een goede reis terug naar Veldhoven

Lenie

• 09 April 2014 - 11:51

Mieke Kootkar:

Iedereen een heel goede reis gewenst en bedankt voor jullie verslagen!

• 09 April 2014 - 12:46

Henny:

Lieve mensen, bedankt voor jullie mooi verslag. Jullie hebben ontzettend veel gezien en meegemaakt.
    Ook hebben jullie ons mee laten genieten. Nog een fijne laatste dag en natuurlijk een veilige terugreis. Marieke en Rianne groetjes van Henny