3de voorbereidingsavond - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van voetstappeninhetheiligeland2014 - WaarBenJij.nu 3de voorbereidingsavond - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van voetstappeninhetheiligeland2014 - WaarBenJij.nu

3de voorbereidingsavond

Door: Myriam

27 Februari 2014 | Nederland, Veldhoven

Shalom! Vanavond was de derde voorbereidingsavond voor de Israëlreis. De sfeer was weer fijn en enthousiast. We beginnen elkaar ook al een beetje te leren kennen. Eerst de menorah aan en een lied (Hava nagila) gezongen, vervolgens koffie/ thee met cake van Rianne en Marieke. Dank jullie wel! Aansluitend op het Joodse Nieuwjaar waar we het de vorige bijeenkomst over hadden, blies Janny ter demonstratie op de ramshoorn. Ook de mesusa ging even rond in de groep om deze koker met Bijbelteksten voor aan de deurpost te kunnen bekijken. Verder stond vanavond het Nieuwe Testament op het programma; wat uitleg over de Evangeliën en de verschillende Evangelisten; over de Blijde Boodschap van Jezus, in aansluiting bij wat er de vorige keer over de Joodse feesten was gezegd en vergeleken met onze Christelijke traditie. Na de pauze een beknopte uitleg over de Islam en haar profeet Mohammed en vervolgens hebben we het reisprogramma nog wat verder doorgenomen. Ter afsluiting een tekst over pelgrim zijn. Al met al weer een fijne avond. Lehitraot! (=Tot ziens!)

• 27 Februari 2014 - 17:11

Rianne:

dank je wel, Myriam voor het verslag van de avond.
    ik kon er ook nog dingen uithalen, die zelf niet opgeschreven had voor m'n eigen verslag.
    groetjes, Rianne

• 27 Februari 2014 - 19:27

Myriam:

Leuke foto's erbij! De stamboom van Jezus, ja, die had ik nog niet in het verslag gezet, maar die hoorde natuurlijk bij Mattheüs. En de rollen van Qumran waren er ook bij inderdaad.

• 28 Februari 2014 - 22:24

Sjannie:

Snel geschreven, Myriam.
    Volgende keer zal ik iets schrijven.
    Sjannie